!TEMAN-TEMAN BLOG!

Friday 24 May 2013

Filem : Warm Bodies...Cinta Manusia dan Zombie

Assalammualaikum wbt...

Siapa minat kisah cinta yang luar biasa? Kalau dulu kita pernah dimomok dengan Twilight Saga percintaan vampire dan manusia kali ni Hollywood mengangkat cinta antara zombie dan manusia pulak.



Filem ini berkisar hubungan cinta antara R (Nicholas Hoult) dan Julie (Teresa Palmer). Pasukan Julie telah diserang sekumpulan zombie, dan entah macam mana timbul perasaan R ni nak menyelamatkan R. Julie mula perasan yang R ni berbeza dari zombie yang lain. Di sinilah titik permulaan R sedikit demi sedikit berubah menjadi manusia.

Review :
Kalau yang fanatik cerita zombie tu, buangkan perasaan jauh-jauh nak menonton filem ni. Jangan expect filem ni sama seperti Resident Evil sebab babak lawan-lawan dengan zombie memang kurang hanya di awal cerita jer. Filem ni lebih kepada komedi romantik. Sebab apa aku katakan dia filem komedi romantik sebab dari monolog si R ni korang dapat rasai kebosanan hidup sebagai zombi.  Dalam ni ada zombie yang baik dan zombie yang jahat. Kategori yang jahat tu zombie Bonie iaitu sekumpulan zombie yang dah jadi skeleton...



Apa-apa pun genre filem komedi romantik ni aku rasa bolehlah layan DVD ni sambil aku boring-boring melipat baju yang segunung tak berlipat. So takdelah elemen terkejut, suspens dan rasa nak terjerit menonton filem ni. Ia lebih kepada perasaan jiwang rasa cinta antara manusia dan zombie. Ni first time aku nonton zombie yang cool dan juga pandai berkata-kata... Kategori okey just another clever spin on zombie movie.

My rating : 6.5/10




2 comments:

  1. citer cam nie memang test cik akak ler,.,,hihi...
    suka sangat tengok...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik akak ni mesti suka story story yang romantik dan cintan cintun :D

      Delete