!TEMAN-TEMAN BLOG!

Sunday 29 September 2013

CELYN RESORT KUNDASANG

Assalammualaikum...

Entri ni bersambung dari yang semalam punya....Dah habis aku ronda-ronda sekitar Kundasang, aku call pihak resort pick up aku kat Pekan Kundasang (Celyn Resort ada menawarkan perkhidmatan mengambil tetamu hotel caj dikenakan kalau Pekan Kundasang ke Resort RM20)...Lebih kurang 25 minit sebuah van sampai.. Aku terus dibawa naik ke resort, lebih kurang perjalanan naik atas 25-30 minit agaknya...Mata aku memang tak henti menikmati permandangan dari kaki bukit menuju ke resort...Jalan sini agak teruk sikit sebab menggunakan jalan berbatu kecil...Kalau ada kenderaan sendiri mudahlah nak turun naik resort dan ke pekan Kundasang..Kalau macam aku yang venture dan gamble menapaklah jalan kaki naik atas...Huissh tak sanggup aku dengan keadaan jalan macam ni jalan kaki..Last-last aku golek-golek jer lah cepat sampai turun hehehehe...

Photo: On my way to resort

Celyn Resort ni aku buat tempahan kat booking.com (pernah dengarkan website ni tempah dulu bayar kemudian)...Kalau ikutkan nak stay kat Pine Resort tapi situ dah full..Ambik jerlah sini... Harga bilik Celyn Resort ni RM 235 termasuk sarapan pagi..kat sini bilik dia satu mengadap Gunung Kinabalu...satu lagi mengadap ke Lembah Perkampungan..Memang cantik permandangan kat sini..Cuma aku harap jalan menuju ke resort dapat diperbaiki...Celyn Resort bertaraf 3 bintang...Bilik memang cantik aku sampai lebih kurang pukul 12 tengah hari...Hari ni mood nak rehat dan golek-golek kat bilik jer hehehe....

VIEW DARI BALKONI BILIK...GUNUNG KINABALU MASIH BERSELIMUT LAGI
So hari memang decide nak rehat dan petang bolehlah jalan-jalan sekitar resort...Kat hotel ni ada menyediakan hidangan steamboat, sejuk-sejuk camni memang sesuai sangatlah nak makan stimbot...Tapi harga...Gigit jari dulu hehehe....Bilik hanya ada kipas siling... Memang sejuk sangat suhu mencecah 19 Darjah Celcius...Sejuk bangat, sambil duduk kat balkoni boleh lah hirup kopi ker teh menikmati permandangan huhuhu...

GAMBAR MENGGUNAKAN TRIPOD YER HEHEHE

Photo: Makin jelas sudah...4.39 pm
VIEW DARI BALKONI JAM 4.39 PM

SUHU MALAM TADI...BERSELIMUT JERLAH

Bagi korang yang nak stay kat resort ni lah bolehlah buat booking terus dengan pihak resort boleh klik website ni Celyn Resort, nak buat tempahan kat Agoda dan Booking.com pun boleh...Bilik ni menawarkan penginapan termasuk set sarapan pagi untuk dua orang...pengangkutan caj bergantung dengan tempat yang nak dituju...aku suggest kalau nak stay lama korang boleh turun kat Pekan Kundasang.. Dari Pekan Kundasang korang boleh ambik mana-mana bas mini (van..kat sini diorang panggil bas mini)..menuju ke Ranau tambang RM4 jer..kat sini pun boleh ambik bas mini ke Kota Kinabalu...Boleh jugak pergi ke Poring Hot Springs dan Canopy Walk (tambang sekitar di bawah RM10)...Bilik resort tidak menyediakan wi-fi..Tapi connection Digi dan Celcom baik... Aku menggunakan Hot Spot Wi-Fi handphone S4 aku untuk berinternet hehehe...Sesekali hadiahkan diri sendiri bercuti tempat macam ni best jugak...Penat lelah bekerja memang terbayar..

Valley Wings
LOBI HOTEL

ADA COFFEE HOUSE KAT SINI

Yang lain tu biasa, tapi kat bilik ni ada DVD player...Bolehlah bawak DVD korang nak menonton movie kat bilik...TV siarannya tak berapa clear mungkin sebab atas bukit...Tak kisahlah..Bukan nengok TV pun...Nun aku nak nengok Gunung Kinabalu jer hehehe...Dinasihatkan nak duduk lama sini bawa bekalan makanan banyak-banyak...nak turun ke Pekan Kundasang tu memang payah sikitlah dan caj ke sana RM20 one way... Tapi resort ni ada menyediakan Room Service, menu hidangan dari RM18.00 ke atas... So sediakanlah maggie cup ker apa ker...nak bawak periuk nasi boleh kowt hehehe....

CHANNEL CINEMAX JER CLEAR...
MINUM KOPI HANGAT SODAP TIME NI

RASANYA NAK DATANG LAGI SINI...
Rasa nyesal plak tak stay lama-lama kat hotel tapi..Jadual perjalanan aku agak limited jadi duduk semalam..Next time bolehlah duduk lama-lama sikit...View dia Subhanallah kalau depan mata memang awesome giler...nasib baik aku tak masuk wad gila ahakss....Sorilah tak sempat nak blogwalking...tengah santai-santai macam ni..Insya Allah lepas balik dari Sabah aku terjah blog korang...Saper yang nak ole-ole dari Sabah tu tinggalkan nama, alamat rumah dan web blog korang dalam emel aku yer tajuk emel bolehlah letak NAK OLE-OLE DARI SABAH...adhieblogspot@gmail.com khas untuk follower blog ni sahaja yer..siapa cepat dia dapat limited jer ole-ole ni huhuhu (Macam segmen Giveaway pulak)

1. wah untungnya ko pakcik..hihi..
    santai eh...cik akak memang demam2 je balik dari sia...cuaca sejuk bagai :)

2. informasi yang bagus ni, tahun depan saya nak gi sana, nak survey2 sikit

3. hehehehhe....best ni.cepat rebut peluang ni...

4. Sempat ke nak ole2... Apa pun nice place...

5. Seronoknya dapat nikmati keindahamn macam ni.

6. satu hari nanti akan ke sana jugak...boleh saya tgk anak di Sabah...huhu
    tempatnya memang menarik yea.....

7. Amboi....braksi ckit dpn kamera...hihi.keindhan yg mnarik....