!TEMAN-TEMAN BLOG!

Monday 9 July 2018

REVIEW NOVEL 3 BELAS

Kali terakhir aku mengemaskini blog aku adalah pada tahun 2015. Gila punya lama. Faktor kekangan masa membuatkan aku jarang-jarang dapat berkongsi cerita di blog ini.

Untuk permulaan aku nak bercerita pasal satu novel iaitu Novel 3 Belas. Buku ini aku dapatkan semasa pergi ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2018.

Meremang juga bulu roma dengan kisah-kisah pembunuhan psiko, dendam sadistik, makhluk halus, pencabulan, kematian, mistik dan paranormal yang juga diselitkan unsur humor dalam buku 3 Belas ini.


Terdapat 13 buah kisah yang disampaikan dengan gaya bahasa yang santai dan mudah dihadam untuk membacanya. Setiap cerita berbeza plot twistnya yang mungkin kita tak jangka.

Aku sendiri pun bila baca kisah nombor 3: Akak Cerita Tentang Saya Ke Tadi?, pada penghujung cerita, aku terus tutup buku. Boleh pulak penulis main-main dengan jiwa kita yang tengah seram.

Namun ia tetap tidak mematahkan keberanian aku untuk membaca kisah-kisah seterusnya hehehe. Nak lebih menghayati cuba baca buku ni seorang diri pada waktu malam. Berani ke tak berani?

Tegak bulu roma.





2 comments:

  1. mcm best novel tok.. Pernah terdengar misteri tntang no 13 tok.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. no 13 selalu dikaitkan dengan unsur mistik hehehe

      Delete