!TEMAN-TEMAN BLOG!

Monday, 2 December 2013

Kekuatan Cinta

Assalammualaikum..


Setiap kita dalam dunia ni memang mempunyai rasa untuk bercinta dan dicintai... Tapi tak semua melalui cinta yang indah dalam kehidupan... Bertuahlah bagi mereka yang merasai cinta yang tulus dan suci.. Cinta yang tiada berbaur dengan penipuan dan kecurangan... Sekali-sekala berbalah itu adalah lumrah.. Itu baru dunia bercinta... Belum lagi bila setelah akad nikah dilafazkan... Banyak pancaroba yang bakal kita akan lalui.

Cinta memang mempunyai kuasa magis yang boleh merubah seseorang menjadi luar biasa... Mengapa aku mengatakan demikian.... Bila bercinta kita yang mula-mula nampak serabai dan tak kemas... Mula hidup terurus dan pakaian pun segak dan kemas..Kalau selalu bangun lewat tu awal-awal pagi dah ceria dengan senyuman... Tangan capai telefon bimbit terus hantar mesej kepada si kekasih mengucapkan selamat pagi... Kalau yang student pulak tiba-tiba  rajin pegi ke kuliah walaupun subjek yang tak disukai... Itulah kekuatan cinta yang dapat mengubah kita dari seorang yang biasa menjadi luar biasa..semuanya kerana CINTA...

Tapi kadangkala harus diingat CINTA memang mengubah ke arah positif kalau betul caranya... Namun cinta juga boleh memberi natijah yang buruk dalam diri kita... Ada yang menemui kegagalan toreh lengan dengan pisau bunuh diri, terjun bangunan, minum racun dan macam-macam lagi... Semua benda di dunia ini mempunyai risiko.. Kita perlulah berfikir dengan waras... Jika cinta kita tulus dan ikhlas kekecewaan tak akan membuat kita lemah  dan takut untuk bercinta lagi... 

CINTA ADALAH PROSES SEPANJANG HAYAT.. APABILA KAMU MEMULAINYA.. MAKA KAMU HARUS TERUS-MENERUS MENEROKA SELURUH PELUSUK DUNIA CINTA YANG LUAS ITU... jangan plak korang nak mencari cinta baru tapi dengan cinta yang sedia ada hehehehe...

SELAMAT BERCINTA...

<sekadar luahan rasa aku di pagi Isnin ni hehehehe...>





13 comments:

  1. Wah. Pengalaman ke dah ada yang melekat dihati? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...pengalaman dan cerita kisah rakan2 yang bercinta :)

      Delete
  2. hahaha..amboi uncle....itulah hakikat cintaa...sekali dirasai memang indah..tapi dalam sedar tak sedar kekadang memang amat menyakitkan...Itulah cinta manusia...tiada semua manusia merasai cinta yang indah..merasai di sayangi...tapi pernah kah tidak berfikir...mengapa Allah sentiasa uji kita dalam cinta.....hihi...wah hebatnya cinta di hati kamu ye uncle...bersabarlah..kerana cinta itu pasti akan di miliki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...hebat sik??? hahaha... jgn lupak Cik Akak antar Ikan 3 rasa ngan pakcik...:)

      Delete
  3. Klu gagal sekali jgn serik utk menyintai lg..cinta menyakit dan menyembuh dalam waktu yang sama..hehe..snggh blog adhie :)

    ReplyDelete
  4. wah..jiwang la adhie..selamat bercinta yer...

    ReplyDelete
  5. Malaaass mok layan hal cinta gik. Hohohoho

    ReplyDelete
  6. Oh, nampaknya dah lama saya tak singgah di sini. Ingatkan saudara Adhie tidak kemaskini blog. Maaf, ya.

    ReplyDelete
  7. 안녕하세요~hi we are twinscraflife! We sell handmade products such as phone cover, ear plug, pouch, bag, bookmarks! All are very unique and are customizable^^ 감사합니다~ please visit us at http://twinscraftlife.blogspot.com/

    ReplyDelete