!TEMAN-TEMAN BLOG!

Saturday, 26 March 2011

AKU BENGANG......Please Upgrade Your Service....................

Borang Untuk Activate
Borang Terminate Akaun



Hari ni iman aku betul-betul tercabar. Yelah aku ni bukan jenis yang mudah nak marah-marah, sebab aku akan kesal bila aku marah kat seseorang. Tapi bila aku dah baik pulak orang buat “selamber”,  mungkin diorang ingat aku ni tak akan marah dan tak akan rebel.  Apa lagi bila suis kemarahan aku ditekan korang rasalah apa aku boleh buat. Korang boleh tengok aku naïf tapi jangan pandang rendah bila hati aku ni terbakar. Tapi hari ni aku memang piss off!!!

Kejadian ni bermula bila aku nak terminate akaun broadband aku yang lama dan aku nak upgrade ke speed yang lebih laju. Yelah promo yang baru tu RM68 speed lebih laju lagi, dulu aku register RM68 tapi speed dia rendah. So aku decide buat termination. Aku register baru, mula-mula memang happy bukak website laju jer youtube streaming. Tapi gembira tak lama suddenly on Khamis 24/03 tu akaun aku yg baru tu kena terminate. Aku pun heran jugak sebab aku dah bayar RM68 naper boleh terminate. So aku mintak penjelasan di cawangan syarikat telekomunikasi ni. Lepas di semak rupanya akaun aku yang baru kena terminate jugak, aikk tergamam aku kejap naper boleh jadi macam ni takkan baru register dah kena terminate. This guy yang register aku hari tu, dia cakap kat center diorang wrongly terminate akaun aku. So okey, mungkin ada technical error somewhere. Then aku disuruh register satu kali lagi, isi borang seperti biasa. Then budak tu promise akaun aku akan activate semula by Friday 25/03. So berpuasalah aku tak online satu hari, just guna handphone.

Then today Saturday 26/03 aku try connect, arggghhh masih terminate lagi. Aku pun apa lagi terus pegi cawangan ni mintak explanation. Tapi orang lain yang bertugas, so budak tu call orang yang uruskan akaun aku tu. Budak tu bagitau aku akaun aku, ambik masa untuk activate. WHAT THE F***!!! Kata hari Jumaat dah boleh ni yang buat aku naik angin. Aku tak peduli aku nak korang settlekan jugak problem ni by today. Aku tak berganjak dari cawangan syarikat telekomunikasi tu. Aku memang dah ketap-ketap jari, ni yang buat hati aku makin bergelodak. Okey aku terus ke pusat syarikat telekomunikasi ni aku nak tau kat mana problem sebenarnya yang melambatkan proses reconnection akaun broadband aku ni.

Sampai kat Pusat Syarikat Telekomunikasi tu, aku cerita semua, so lepas check akaun aku memang diorang wrongly terminate akaun aku. Aku bagi tau cawangan yang aku pergi tu dah proses untuk reconnection akaun aku. Kat pusat ni aku bercakap dengan customer service perempuan. SEDAP MULUT JER BAGITAU AKU KENA BAYAR RM10 untuk connection fees. Wahhh!!! Makin aku nak rasa mengamuk. Siapa punya salah ni sebenarnya, aku yang kena bayar hanya kerana reconnect akaun disebabkan their mistakes. OWWWWWHHHHH!!! Tak boleh jadi ni, so aku bagi tau perempuan aku akan check dengan cawangan tu.

Sekali lagi aku ke cawangan Syarikat Telekomunikasi ni di Satok. Aku bagi tau lelaki tu yang aku tak akan bayar untuk reconnection fees RM10. Bukan aku nak berkira, RM10 tu memang aku boleh bayar tapi disebabkan kesilapan diorang aku yang kena tanggung. SORRY!!! Either u guys refund my RM68 or u reconnect my account with immediate effect. Aku betul-betul naik angin, rasanya time tu itu bukan sifat aku sebenar, aku menjadi pemarah dan baik punyer aku marah diorang. Solution yang diorang boleh bagi ialah aku register sekali lagi dan bayar RM68. WHAT THE F***!!! Makinlah aku naik angin, walaupun RM68 tu diorang akan transfer ke akaun baru aku, aku takkan register baru. Then aku mintak borang yang aku suruh diorang terminate hari tu. Borang tu aku terus bawa pegi ke pusat Syarikat Telekomunikasi tu, and I said “I want to see person in charged on this?”. Relax jer customer service tu cakap person in charge ni sibuk buat balancing. BALANCING TAIK KUCING dalam hati aku berkata. “Korang ni nak balancing akaun cepat jer, hantar bil cepat je!!! Tapi servis macam tak payahlah aku cakap. Aku nak jumpa jugak person in charged. Aku takkan berganjak dari sini.!!!. Bila aku naik hantu baru diorang sibuk nak mencari orang tu.

Tak sampai 5 minit benda ni settle, akaun aku dah boleh diaktifkan. Kan ke senang, aku tak perlu bayar RM10 dan aku cuma tunggu 1 jam jer untuk broadband aku aktif. Tengoklah macam mana servis yang boleh siap dalam masa 5 minit, aku kena ulang-alik antara cawangan dan pusat Syarikat Telekomunikasi gergasi ni. Buang masa aku 2 jam ulang-alik antara 2 tempat ni.

4 comments:

  1. knp perlu terminate acct utk upgrade? x faham.

    ReplyDelete
  2. akaun aku yang lama bulan2 bayar RM68 tapi speed 312kbps... yang promo baru ni RM48 speed 312kbps and RM68 512kbps... tak ke rugi aku bayar RM68 tapi speed 312kbps..so aku kena terminate yang lama and register baru untuk dapat speed lebih laju since aku pun bulan2 bayar RM68...faham tak...*marah lagi nih* :p

    ReplyDelete
  3. aku pun x ingat brp aku punya speed. yg aku tau limit je 5 gig... hehehe... tapi aku percaya... tetap susah nak capai fully 512kbs tu... paling2 pun 200 je. kalau laju sbb jenis akaun yg kurang sesak penggunanya.

    ReplyDelete
  4. ni semua kerana nak upgrade speed lah ni....tak pasal aku kena rasuk angin amarah

    ReplyDelete