!TEMAN-TEMAN BLOG!

Thursday 24 March 2011

Sucker Punch - Minah Seksi Yang Berani

Empat Minah Seksi Yang Berani


Kali blog aku nak cerita pasal Sucker Punch. Ni kira movie action fantasi di mana kita akan dibawa masuk ke dunia imaginasi khayalan seorang gadis yang cuba melarikan diri dari dunia kejam, Dengan imaginasinya dia boleh pergi ke mana sahaja dan sukar di tafsirkan yang mana benar dan yang mana fantasi dalam dunianya. Babydoll (Emily Browning) berjuang untuk mendapatkan kebebasan dan telah berjaya memujuk 4 gadis lain menyertainya. Si petah Rocket (Jena Malone), yang bijak Blondie (Vanessa Hudgens), teman yang setia Amber (Jamie Chung) dan semangat waja Sweet Pea (Abbie Cornish) bergabung dalam usaha mereka untuk melepaskan diri dari cengkaman penjaga mereka Blue (Oscar Isaac), Mdm Gorski (Carla Gugino).


Babydoll hanya mempunyai tempoh masa yang singkat untuk melepaskan diri sebelum dirinya diserahkan kepada High Roller (John Hamm). Dalam usaha meraih kebebasan itulah Babydoll mula berimaginasi dan telah membawa mereka semua di dunia fantasi yang diciptakan oleh Babydoll. Saksikanlah sendiri cerita, plot yang menarik, CGI 360 darjah yang berkesan dan anda sendiri mungkin akan turut tidak percaya bahawa anda juga telah masuk ke dunia imaginasi Babydoll. Berjayakah mereka melepaskan diri....????


Kalau menonton cerita ini pastikan akan teringat kepada filem Inception di mana kuasa minda digunakan untuk sesuatu tujuan tanpa kita disedari.Jalan ceritanya mudah dan senang untuk difahami. Aku betul-betul kagum dengan CGI tu, biasalah Hollywood memang "antu" CGI. Teknik pertahanan diri oleh minah-minah seksi ni pun bukan calang, pelbagai musuh dan makhluk mereka temui untuk memperjuangkan kebebasan mereka. Tapi aku paling suka dengan soundtrack filem ni memang 1st class, sesuai dengan setiap scene dan kekuatan melodi muzik itu memang nampak rebel. Tak silap aku heroin ni pun ada menyumbangkan suaranya untuk OST filem ni. Lagu-lagu dalam ni memang best. Aku bagi 4 star for this movie nak nonton lagi rasanya

No comments:

Post a Comment