!TEMAN-TEMAN BLOG!

Friday 19 June 2015

BEYOND VEGIE BY SECRET RECIPE

Assalammualaikum..

Bulan puasa ni mesti pening fikirkan apa menu untuk berbuka.. Meh aku nak intro sikit tempat ni.. Kira salah satu tempat makanan yang sihat dan berkhasiat.... Lokasi restoran ni tak jauh dari pusat bandar Kuching terletak 1 1/2 Miles Rock Road berhampiran dengan bangunan Wisma Naim..

Aku ni kalau tak cerita pasal makan tak sah.. Ada jer tempat makan nak terjah.. Kali ni aku try terjah Beyond Vege.. Restoran yang berkonsepkan hidangan makanan vegetarian dan organik.. Kira makanan-makanan sihat..Nak ubah selera buka puasa..duduk jauh dari keluarga nak masak memang kadang-kadanglah jawabnya..

Masuk jer restoran ni dah terhidu bau wangian lemongrass atau dlm Melayunya serai... Rasa seperti berkunjung ke Spa.. Muzik yang sangat relax dan menenangkan..

Nak order apa yer... Walaupun hidangan vegetarian dan organik... Tapi semuanya memang nampak sedap-sedap.. Dari appetizers sampailah ke hidangan kek  yang bisa membuat aku tak kelip mata dan alunan gong bergema dengan rentak hip hop hehehehe..Kalau ikutkan nak jer order semua hehehe..

Untuk appetizer aku order Mushroom on Toasted Bruschetta... Main dish Teriyaki Soba.. dan Minuman Detox (Campuran Jus Lemon, Limau Nipis dan Apple).. Bruschetta tu masa panas-panas memang sedap.. terasa seperti makan mini pizza yang ranggup... Teriyaki Soba pula pergghh memang terbaik... Lengkap dengan rasa.. Apa yg terpapar kat gambar menu tu itulah rupanya sebenar... sebijik keluar dari gambar menu hehehe..

Teriyaki soba ni semuanya sayuran seperti cendawan shimeji, acar lobak dan timun yang disatukan dengan sos teriyaki.. Memang marvelous lah...
Apa-apa pun leh tengok pic kat bawah ni... 

Teriyaki Soba
Toasted Bruscheta
Detox

4 comments:

  1. wau sedapnyerrr...tp jauh di Kuching sana ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak silap semenanjung pun ada sebab yang ni satu kapal dengan Secret Recipe

      Delete
  2. selim le kita lepas puasa ni yea... hehehehe

    ReplyDelete