!TEMAN-TEMAN BLOG!

Tuesday 10 May 2011

The ROOMATE - Siapa Teman Sebilik ANDA!!!

Siapa nak berroomate ngan Rebecca???

Last Saturday aku tak tau nak watper, jadi I took the liberty to watch movie. So I looking forward to watch The Roomate, yelah lagipun tiket free hehehehe, kalau tak bagus memang tak luak pun. 6.45pm the movie start. Tak ramai yang menonton yelah maybe dah minggu-minggu akhir tayangan.Of course kalau tajuk THE ROOMATE mesti cerita pasal budak-budak kolej.
Suspens!!


Sara meninggalkan kampung halaman dan boyfren (ada krisis ngan bf) untuk memasuki sebuah universiti di LA. Seorang pelajar yang bercita-cita nak jadi fesyen designer. Permulaan cerita ni Sara masuk bilik dia tapi belum tau siapa bakal menjadi teman sebilik. On first day, macam biasa kalau kisah pelajar kolej tak akan lari dari scene parti tak hengat sampai pagi. Sara berkenalan dengan Tracy salah teman kolej yang kaki parti. Lepas balik parti Sara menyedari biliknya dah ada penghuni baru iaitu Rebecca. Rebecca gadis kaya yang misteri dan akhirnya jadi teman baik Sara. Jadi permulaan cerita kita dah agak siapa Rebecca ni.
Be My BFF!!!


Sara dan Rebecca mula rapat apabila Tracy meninggalkan Sara di sebuah kelab malam berseorangan. Sara menelefon Rebecca untuk meminta bantuan mengambilnya di kelab tersebut. Di sinilah Rebecca mula bersifat protective terhadap Sara.Dalam masa yang sama Sara mengenali seorang pelajar lelaki iaitu pemain dram indie-band. Mungkin kerana nak melupakan ex-bf nya Jason, Sara mula bercinta dengan Steven.

Roomate Yang Overprotective


Plot cerita ni mula suspense bila Tracy telah diserang kat bilik mandi. Dari segi ancaman dan ugutan itu korang mesti dah agak siapa yang menyerang Tracy. Ketika inilah rakan-rakan Sara mula menjauhkan diri kerana mereka curiga dengan Rebecca. Rebecca yang terlalu over protective kat Sara dan menyebabkan Sara kurang selesa. Siapa-siapa jer yang buat pasal kat Sara ni memang jadi mangsa lah oleh budak Rebecca ni tanpa pengetahuan Sara. Even anak kucing pun menjadi mangsa Rebecca. Korang boleh tonton sendiri apa yang telah Rebecca lakukan kat anak kucing tu. Memang sadis!!!

Siaplah Kena ngan Mental Lady ni!!!

Namun yang agak aku mengecewakan ialah penghujung cerita ni sepatutnya menceritakan lebih lanjut lagi tentang kisah silam Rebecca yang memang mempunyai masalah mental disorder. Apakah sebenarnya yang telah menyebabkan Rebecca menjadi pesakit mental tersebut masih misteri. Siapa budak perempuan yang gambarnya dilukis oleh Rebecca? Patutnya Sara dapat mengorek sikit rahsia siapa Rebecca sebenarnya ketika berada di rumah teman sebiliknya yang misteri itu. Sara hanya mengetahui yang Rebecca masih dalam proses rawatan dan perlu makan sejenis pil untuk rawatan tersebut.

Apa-apa pun memang psycho lah si Rebecca ni dan totally maniac. Hati-hatilah kalau dapat roomate macam Rebecca ni. Kalau aku compare Scream 4 ngan The Roomate, movie ni memang worth to watched. Aku boleh letakkan dalam kategori B.

No comments:

Post a Comment