!TEMAN-TEMAN BLOG!

Monday 2 May 2011

THOR 3-D Memang Tukul Habis Punyer....

Tahun ni memang banyak karakter-karakter komik bakal ditayangkan di pawagam. Balik dari bercuti di Sibu aku terus bergegas ke MBO nak dapatkan tiket menonton Thor 3-D. Aku ni bukan fanatik sangat karakter-karakter super hero ni, yelah tak pernah pun baca komik Thor ni. Tapi tengok trailer memang buat aku rasa nak nonton movie ni. Banyak jugak karakter Marvel Superheroes bakal menemui anda semua di pawagam.

Thor yang Dibuang Ke Bumi


Okey cerita sikit pasal movie ni, permulaan cerita korang pasti kagum dengan kesan CGI yang memang boleh terjojol bijik mata, lebih-lebih lagi kalau korang nonton movie ni dalam 3-D. Opening cerita ni dimulakan dengan prebiu pendek di mana heroin movie ni Natalie Portman secara tak sengaja terjumpa Thor ni semasa membuat dia buat kajian. Kemudian ada flash back macam mana kisah Thor tu tercampak ke bumi, dari alamnya yang dikenali sebagai Asgard. Thor ni kira telah “dibuang daerah” oleh ayahnya kerana sikapnya yang angkuh dan di mana tindakannya yang luar kawalan telah membuat kecoh di alam Asgard.

Kerajaan Asgard


Babak dalam movie ni banyak memaparkan alam Asgard yang memang cantik dan da bomb dengan binaan bangunan yang begitu futuristic dengan pencahayaan yang memang memukau mata. Tempat tu memang cantik jadi dengan bantuan teknik CGI, kesan 3-D makin membuat aku kagum dengan alam Asgard ini.


Apa-apa pun aku tak nak cerita sangat pasal movie ni, takut spoil korang punya mood nak menonton. Tapi memang tak rugi menonton movie ni dengan karakter-karakter yang tidak membosankan dan setiap babak menceritakan dengan details terhadap benda-benda yang berlaku. Tapi aku kalau menonton movie macam ni, kesan CGI tu yang memang boleh buat aku tahan duduk di kerusi pawagam. 4 bintang aku kasi kat movie ni. Really worth to watch

Romantis

No comments:

Post a Comment