!TEMAN-TEMAN BLOG!

Sunday 1 May 2011

Yanni - Truth Of Touch.....Sentuhan Hypnotis



Yanni ni kira yang yang paling femes dalam dunia muzik instrumental. Selepas album Voices, baru-baru ni dia ada keluarkan album terbarunya, Truth Of Touch. Bagi yang biasa dengan irama instrumental alunan Yanni pasti akan teruja untuk mendapatkan album terbaru Yanni ni. Yanni banyak menggunakan elemen muzik yang berbeza dan penggunaan instrumen yang pelbagai. Its really do relax your mind and soul.


Truth Of Touch ni ada 15 tracks ke semuanya. Selepas mendengar keseluruhan album ni terdapat 2 tracks yang mempunyai vokal wanita iaitu Can’t Wait dan Secret. Can’t Wait dengan vokal penuh nyanyian Leslie Mills, lirik “Surround me, completely, lost somewhere in your arms” begitu syahdu disatukan dengan elemen muzik yang membuai perasaan. Begitu juga dengan track Secret yang dinyanyikan oleh Chloe Lowery got that haunting feeling while listening to it.
 

Yang menariknya album Yanni kali ini ada album jazz dengan penampilan Arturo Sandoval bermain trumpet. Jika di dengar secara teliti track ini menghasilkan elemen muzik yang menarik antara piano dan trumpet. Pada permulaannya muzik agak perlahan dan kemudian rentaknya semakin rancak digabungkan dengan muzik piano, trumpet dan vokal menjadi latar muzik ini. It’s a pretty cool combination. Selain itu favorite track aku ialah, Truth Of Touch, Seasons, Voyage, Guilty Pleasure dan Nine. 

Memang tidak dinafikan album terbaru Yanni sesuai untuk didengar oleh semua peringkat umur. Sesiapa yang sebelum ini mengikuti perkembangan Yanni memang akan menyukai album terbaru Yanni ini. Aku suka mendengar muzik-muzik yang dihasilkan oleh Yanni bila ingin membuat kerja atau merehatkan minda. Apa yang pasti penggemar muzik Yanni seperti aku ni memang kagum dengan elemen muzik yang ditampilkan oleh Yanni.

No comments:

Post a Comment