!TEMAN-TEMAN BLOG!

Tuesday 22 February 2011

Simply Sedap - Kenyang Perut Senang Hati

SIMPLY SEDAP ni tak jauh sebenarnya dari rumah aku, selalu lalu jer tapi tak pernah singgah pun, ni kira calit dahilah aku datang sini. Memang aku ni suka nak terjah tempat makan area Kuching just nak give a try, kalau okey boleh suggest kat kawan-kawan untuk datang. Nak cari kafeteria ni senang je kalau lepas roundabout Stutong tu korang memang mesti nampak nama Simply Sedap tu terpampang dari jauh, warna oren. Satu row dengan Tan Chong Nissan Motor dan Pet Shop.


Parking kat sini kalau malam memang banyak, tak tahu lak pulak kalau siang macam mana sebab ni kira kawasan commercial area mungkin siang penuh kot (agaknya). Kafeteria ni kira open environment jugaklah, standard kelas A maksudnya kafeteria ni mementingkan kebersihan, boleh tahan jugaklah. Bukak jer menu cantik dan tersusun jer menu, ada gambar so dapat imaginelah apa yang akan kita order. Menu sini macam-macam dari hidangan melayu dan makanan barat. So aku order NASI GORENG KUNYIT dan JAGUNG SUSU BIG MUG, selera bukan-bukan lepas tu risau pasal berat naik. Ada aku kesah hehehe...

Cuma satu sahaja kureng sikit kat sini, pelayannya tak ramai. Tak tahu lah kalau syif siang tu ramai ke tidak yang bekerja, yelah ada seorang amoi tu muka dah naik masam takder orang ambilkan order, aku perhatikan pelayan sibuk mengemas meja dan menghantar pesanan. Kebetulan pelayan tu hantar makanan ke meja aku, jadi aku bagitau kat budak perempuan tu amoi selang 2 meja dari aku tu belum di ambil order lagi. Yelah sebagai pelanggan aku tahu macam mana rasa menunggu orang melayan kita. Kes tu biar diorang yang settle, yang penting isi perut aku hehehe.

Boleh tahan jugaklah nasi goreng kunyit ni, aku ingatkan nasi tu yang digoreng dengan kunyit hahaha, tapi sayuran yang dimasak dengan adunan tepung kunyit dan ada 2 ketul ayam goreng. Nasi yang digoreng tu memang cukup rasa, kalau ikut selera aku nasi ni memang superb. Tak rugi bayar RM7.50 untuk sepinggan nasi ni. Kerongkong aku pulak aku curah dengan minuman Jagung Susu gelas besar, tapi isi jagungnya tak banyak adalah aku cedok 2-3 sudu jer dah habis. Lain kali nak order mesti mintak jagung lebih hehehe. Jagung Susu ni RM3.00 yelah dah gelasnya size XL kira okeylah tu. Hopefully kafeteria ni can maintained their foods dan perbaiki customer service, kalau kerana tak ramai staff- RENUNG-RENUNGKANLAH...

Dengar cerita kat belakang Simply Sedap ni ada satu kedai makan namanya Jay Bee, popular dengan ayam penyet dan ayam percik. Menu masakan ala-ala negeri Johor dah nama pun Jay Bee (JB)...so it will be my next visit..

2 comments:

  1. tang mana kunyit nasi goreng kau tu? entah2 salah menu x diorang kasi kau...

    ReplyDelete
  2. diorg goreng kunyit dengan sayur ler pakcik...sayur tu yang rasa kunyit nyer :)

    ReplyDelete