!TEMAN-TEMAN BLOG!

Sunday 27 February 2011

Black Swan - Lenggok Thriller Dalam Tarian Ballet



Kudos to Natalie Portman untuk lakonan terbaiknya dalam Black Swan ini dan dia memang layak memegang watak Nina Sairs. Filem ini sendiri sudah cukup baik dengan jalan cerita yang akan membuat kita tertunggu apa yang bakal berlaku seterusnya. Natalie Portman memang telah melakonkan watak ini dengan berkesan, tak tahulah berapa dia kena turunkan berat untuk melakonkan watak Nina di dalam filem ini. So dia memang layak memenangi Golden Globe Award  for Best Actress dalam Black Swan.



So cerita sikit jer pasal movie, siapa-siapa yang belum tengok kat pawagam tu cepat-cepatlah bawak jiran anda menonton sama. Permulaan cerita ni korang akan tengok babak pementasan di mana Rothbart telah menyumpah Swan Queen menjadi Black Swan. WARNING!! Pastikan takde budak-budak cos ada adegan 18SX yang kurang sesuai untuk tontonan diorang. Babak lesbian betul-betul mengejutkan dalam movie ni bila Nina (Natalie) dan Lilly (Mila Kunis) melakonkan adegan ciuman dalam filem ini. Aku pun tertanya jugak apa kaitan babak ini dengan jalan cerita filem ni. Sama juga ketika babak dalam teksi bila mana Lilly menyentuh Nina...hangat...tapi sebab kita ni kat Malaysia so babak tu sikit jer, korang memang tengok separuh tak boleh lebih-lebih. Ada jugak adegan lain yang mungkin kurang sesuai untuk tontonan kanak-kanak.



Filem ni berbentuk psycho-thriller so aksi ganas tu takdelah sangat. Jalan cerita tertumpu kepada Nina yang telah dipilih untuk memegang dua watak utama dalam pementasan Swan Lake iaitu Swan Queen dan juga watak jahat The Black Swan. Tekanan demi tekanan yang di hadapi olehnya untuk menjiwai watak dalam pementasan itu telah merubah diri Nina dari seorang yang sweet girl bertukar kepada "un-sweet girl. Pernah dengar muzik Tchaikovsky, muzik ini lah yang menjadi latar utama untuk pementasan Swan Lake itu. Korang pasti akan terhibur dengan tarian ballet dalam filem ni. Terjahlah pawagam sekarang, mesti korang akan terkejut dengan ending cerita ini.

Nina yang terlampau obsessed dengan watak itu telah melakukan tindakan yang diluar kawalannya sendiri.Apa agaknya yang telah Nina lakukan? Bagi korang suspense sikit. Rasanya apa yang ingin disampaikan oleh filem ni ialah:
Kadang-kadang niat kita untuk mencapai kejayaan itu kalau silap langkah boleh menghancurkan diri sendiri.

SELAMAT MENONTON

Rating aku :4 Stars

4 comments:

  1. adik x bleh tgk citer ni... sbb bukan U.

    ReplyDelete
  2. adik kalau bawah umur tak boleh komen kat sini...blog ni untuk 18 thn ke atas :p

    ReplyDelete
  3. anda pemenang GA edy : kata kau!

    sila hantar details secepat mungkin

    ReplyDelete