!TEMAN-TEMAN BLOG!

Sunday 12 June 2011

KL Gangster - Filem Aksi 2011

Salam, hari ni aku berkesempatan untuk menonton KL Gangster di MBO. Dengar cerita filem ni dah mencecah RM 1.5 untuk hari pertama tayangan. Patutlah hari tu mula-mula pegi MBO awal-awal terpampang notis fully seated. Aku ni memang bukan kategori peminat filem Melayu (maaf cakap), yelah biasanya filem Melayu ni too komersial, tapi lepas menonton KL Gangster mind set aku memang berubah. Filem ni memang lain daripada yang lain.

Aku memang takde menonton filem-filem berunsur gangsterisme yang lain sebelum ni, tapi filem ni memang kaw-kaw dengan adegan pertarungan memang ala-ala Hong Kong tu, sapa yang suka tengok darah, dahi kena hantuk, badan kena hempap dengan meja ini memang sesuai untuk korang. Dialog yang memang gangster habis memang rasa kita sedang berada di persekitaran gangster. Kisah Malik (Aaron Aziz) yang baru keluar dari penjara cuba dipujuk oleh anggota kumpulan King (Ridwan Hashim) kira taiko area KL yang paling berkuasa. Tapi Malik menolak, dan terjadi perselisihan faham antara Shark (Anak Angkat Taiko) dan Malik menyebabkan geng-geng gangster ni cuba membunuh Malik. Jadi tak nak cerita lebih-lebih, korang boleh tengok sendiri kat pawagam. Memang 4/5 bintang aku kasi terus. Filem ni turut juga memaparkan kisah kekeluargaan dan sedikit sebanyak memberi pengajaran kat kita.

Filem ni jugak diselitkan dengan lawak jenaka daripada Zizan RL yang memang kita tahu lawak selambernya memang mencuit hati. Tergelak gak nengok Zizan yang tak serupa gangster ni. Cuma yang aku agak confused Shark (Syamsul Yusof) tu bangsa apa sebenarya, yelah nengok cara cakap macam bukan Melayu, tapi pelat-pelat Melayu tu masih ada. Apa-apapun memang best cerita ni. Tapi rasanya kan filem memang akan ada prequel. Yelah permulaan kisah Malik sebelum dia masuk penjara. KL Gangster - The Beginning....rasanyer :)

No comments:

Post a Comment