!TEMAN-TEMAN BLOG!

Sunday, 1 September 2013

LAGU NEGARAKU DI PANGGUNG


Assalammualaikum...

Salam kemerdekaan buat korang semua.. Mungkin korang ada terdengar atau terbaca artikel setiap panggung wayang dikehendaki untuk memainkan lagu negaraku di panggung wayang... Semalam berkesempatan untuk menonton filem Elysium di Kings Trioplex, Sibu dan rasa terharu dan perasaan bangga pun ada gak semasa lagu negaraku ini dimainkan di dalam panggung...dan aku salah penonton berdiri untuk menyanyikan lagu negaraku...

Sebelum tayangan semua penonton akan menerima arahan untuk berdiri sebagai tanda menghormati lagu negaraku... Semasa arahan ini ada jugaklah suara-suara  sumbang yang aku dengar gelak-gelak kecil dan dialog "lecehnya nak kena bangun". Adeiii lagu tu kejap jer dik 5 minit jer berdiri pun...Kalau dating sanggup berdiri kat bawah pokok tunggu awek datang berjam-jam boleh pulak...

Inilah masanya untuk kita menanam semangat patriotik dalam jiwa kita, kurang-kurang hormatilah lagu negara ku tu.. Patutnya kita bangga lagu negaraku dimainkan dalam panggung..Terima kasih kepada Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek Menteri Komunikasi dan Multimedia atas usaha ini... kita sebagai rakyat Malaysia harus berbangga yang telah mengekalkan kemerdekaan selama 56 tahun..."Proud To Be Malaysian"... SELAMAT MENYAMBUT HARI MERDEKA KE-56


12 comments:

  1. bena ya bah...selamat hari merdeka..dolok waktu sekolah jak selalu berlagu ya...dh kerja memang xda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyalah bukan selalu dapat berlagu negaraku tok... :)

      Delete
  2. wah hebatlah mun cam yatek...hihi...
    cik akak je sik merayo-rayo tok..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe cian Cik Akak...kmk nyambut merdeka dalam panggung hhehehe

      Delete
  3. Saya baru saja dengar kawan cerita tentang hal ini.

    ReplyDelete
  4. dulu2 memang ada . skrg je baru dorg buat balik hehe bagus nih ^^

    ReplyDelete
  5. bagus cara ni.. semoga usaha murni pihak kerajaan akan melahirkan rakyat malaysia yang cintakan negara..

    ReplyDelete
  6. ada juga suara2 sumbang?? mmg xmghargai betol diorg ni..nway salam kemerdekaan bro Adhie =)

    ReplyDelete
  7. orang kita tak macam bangsa tur yang hargai serta hormati Negara serta Tanahair sendiri walau di mana jua dorang berada.

    ReplyDelete