!TEMAN-TEMAN BLOG!

KEMBARA KU BERMULA

BACKPACK AKU NI SEMUA BENDA SUMBAT DALAM

Assalammualaikum...

Wah dekat seminggu aku tak update blog aku ni...berdebu-debu dan bersawang dah... Kalau yang singgah blowalking tu tolonglah lap-lapkan dan sapu ek hehehehe... Teka aku kat mana sekarang...Sekarang aku berada di Miri, semalam bertolak dari Sibu menaiki bas pukul 11.30 malam.. Sampai pukul 7 pagi di terminal bas miri... Kali ni aku nak gamble naik public transport jer....Kalau teksi dari terminal bas ke bandaraya miri tambangnya RM22.00...parah poket kalau travel bajet ni

Aku ambik cuti sehingga hari Isnin sebab aku plan akan ke Sabah petang ni tiket Air Asia beli last year pegi balik Miri-KK hanya RM69.00 sahaja hehehe... Air Asia tak provide servis dari Sibu ke KK lagi dah...Dulu pernah sekali naik dari Sibu-KK dengan Air Asia...itulah last flight..dengar cerita MasWings komplen..ekkk...entahlah...Jadi nak ke KK terpaksalah ambik flight sama ada dari Kuching atau Miri... Last aku gi Miri ni pun November last year...Since flight aku petang, jadi ronda-ronda dululah kat Miri ni... Lama dah rasanya aku tak naik bas ke Miri ni perjalanan 7 jam, adoiii memang tak leh tidor jalan dari Selangau ke Bintulu agak teruk sikit, yelah laluan lori-lori besar mana taknya sampai berlubang jalan... memang tak tenteramlah tidur dalam bas walaupun aku kat single seat..

TERMINAL BAS MIRI

Sampai jer kat terminal bas Miri, cuaca agak sejuk sikit, nasib baik standby dah pakai baju 2-3 lapis, sampai jer aku terus ushar sekitar area tu sambil tu belek-belek jadual bas untuk aku balik ke Sibu Isnin nanti... Dah selesai, aku terus ambik bas ke bandaraya Miri, sini nak dapat bas memang senang, just jalan kaki dalam 10 minit ke jalan besar dari terminal bas, korang akan nampak jejantas..ada bas stop kat situ... Tambang ke bandaraya Miri hanya RM1.00...
MOSTLY BAS DALAM BANDARAYA MIRI ADALAH BERHAWA DINGIN...TAMBANG RM1

TEMPAT MENUNGGU BAS

Bila dah jejak kaki kat area city pertama sekali aku nak carik tempat breakfast dan tempat aku boleh charging handphone dan laptop... Jadi melepaklah dulu kat Starbucks yang terletak kat Bintang Megamall... Sambil tunggu  segala gajet aku ni siap charging...aku nak makan dulu ngeh ngeh....Tak sabarnya nak ke Sabah petang ni...

CARAMEL MACHIATO DAN TUNA TOASTIES FAVOURITE AKU NIH HAHAHA

1. caramel macchiato favourite saya juga... ^_^... wah jadi backpackers ni...

1. hehehe..sesekali teringin nak backpackers

2. Selamat berkembara. Kembara saya zaman bujang dulu tak sama dah kembara masa dah kawin nih...Tapi kalau outstation tu, kira kembara jugaklah. Bag packpun pulak lama dah tinggal dalam stor..Sesekali rindu jugak

1. sesekali venture backpack ni seronok gak...huhuhu...

3. Semoga sihat2 slalu adhie..take care eh..tringin jgk nk ke sarawak...

1. tq adrianna...kalau ada rezeki datanglah ke Sarawak...

4. wahhh.. adhie.. selamat mengembara ya... tentu best kat sana..

1. terima kasih Mia...harap semuanya berjalan lancar

5. Kembara memang menyeronokkan...Semoga selamat dan enjoy your journey!

1. terima kasih BM...alhamdulillah semuanya setakat ni berjalan lancar

6. wah... mengembara adhie?... bestnya...... semoga selamat yer...

7. Salam jumaat barakah, salam terjah menerjah tuan....jauh perjalanan luas pemandangan, moga selamat ke destinasi yang dituju..insyaAllah

8. buat la 1 trip backpakers dgn kite org ni...sure ikutnyerrr :)

1. kalau ada yang berminat apa salahnya...suka jugak buat backpackers trip ni

9. Ok la 2 bro. Best betul perjalanan tapi bila best mesti penat. =)

10. semoga perjalanan yang dirancang lancar.. :D

11. Bestnya pergi mengembara..Nati boleh story mory kat blog ni..

1. Insya Allah nanti saya update dalam entri

12. kalau ke sabah jangan lupa ke tawau adhie...

1. tawau takde dalam plan kali ni Kathy Insya Allah next trip

13. Selamat mengembara adhie, hehehehe

save22

iskandarx.com

14. Replies
    1. hehehe...kali tok travel bukan urusan kerja...cuti2 Malaysia

15. endak alah2 memantau pakcik kita nie...hihi...
    singah lah juak beli ole2 ya..hihi...

16. okay good info. tapi makanan tu yg tak tahan... diet katanya.

1. tu jerlah yang aku makan..tak nyempat nak jamah yang berat2

17. Macam sedap je makanan tu. Tak pernah makan lagi.