!TEMAN-TEMAN BLOG!

Thursday, 1 August 2013

AKHIRNYA KAU JADI MILIKKU....




Assalammualaikum..

Hari ni aku ambik cuti sebab nak uruskan pindahmilik rumah dari pihak kontraktor kepada aku... Lama jugak aku tunggu rumah ni untuk dipindah milik kepada aku, sebab sebelum ni banyak defect sana-sini so kena suruh pihak kontraktor baiki mana-mana defect tu... Takkanlah aku nak keluarkan duit lagi nak baiki kerosakkan sedangkan rumah masih baru..sifat cerewet aku ni memang macam ni hehehe...selagi tak kena pada mata aku, aku nak benda tu diperbaiki... Kalau rumah rosak sana-sini takkanlah aku nak terima kan... So dah okey baru aku sign semua pindahmilik dan mengambil kunci... Kalau aku tengok ada calar sikit kat rumah memang aku tak terima...Cerewet kan aku ni huhuhuhu...Akhirnya rumah ni jadi milikku....







Alhamdulillah tahun ni azam aku nak memiliki rumah tercapai...selepas membeli kereta 2 tahun lepas rumah pulak jadi impian...sekarang impian itu dah tercapai...Bukan apa aku nak cepat-cepat beli rumah ni...sebab harga rumah sekarang makin melambung naik... Korang kalau ke Sibu dan Mukah pun takder dah harga rumah RM200K semuanya dalam lingkungan RM250K ke atas paling murah tu pun rumah setingkat...Jadi sekarang adalah masa terbaik untuk membeli rumah sebelum harganya melambung lagi...

BILIK TIDUR UTAMA - AKAN KU PENUHI DENGAN BUKU-BUKU 

So rumah ni tak merasa beraya untuk tahun ni... Insya Allah raya haji nanti beraya kat sini..Perabot pun tak masuk lagi...Ada tak sapa-sapa nak buat GA perabot boleh aku joined contest korang tu hehehehe... Satu hari ni aku memang kat Sibu turun naik Sarawak Energy dan Sibu Waterboard uruskan pasal pertukaran nama...Penat woohhh dengan panas jerebu kat Sibu..

Habis selesai semua aku dengan kawan aku berbuka puasa di Seafood Kampung Bandung, memang lepas geram betul makan hari ni sebab penat dan berpeluh meredah dari satu tempat ke satu tempat... Dahlah jarak Sibu Waterboard dengan Sarawak Energy memang jauh antara satu sama lain...nasib aku tak pitam dengan panas yang membahang... lepas geram dengan menu di bawah


KETAM MASAK TELUR

BUTTER PRAWN

IKAN MASAK 3 RASA












16 comments:

  1. wah cantiknya rumah. tape, kalau rumah mesti kena perfect.. :) bayar mahal meh.. kalau nk cerewet hak kita ken? hehe wah tak sabar nak pegi sarawak. mcm best je sarawak. ingat kn sarawak cuma ada rumah kayu kayu je. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah kayu pun ada juga...rumah batu pun ada juga...takper mungkin Tcca belum sampai sarawak lagi...

      Delete
  2. wah..bestnyer dah beli rumah...cantik..

    ReplyDelete
  3. wah kitak...dah beli rumah...untungnya kitak eh....arah sini kitak beli...dapat mek beraya sinun lak..hihi...tapi jangan lupa angpau raya..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...tapi lom beraya sitok sebab rumah gik kosong hehehe...kmk meli kat area upper lanang

      Delete
  4. wah besarnya..btw tahniah ye bkn snng nak dapat beli rmh sndiri,,:)

    ReplyDelete
  5. Besar jugak rumahnya.
    Nak duduk lama kan, tak salah nak cerewet sekali sekala. Hehe.

    ReplyDelete
  6. wah bestnya dah ada rumah sendirik..kmk tok bila jak kah dapat..

    makanan k sungkey pun antara fav kmk..haha alu bunyi perut tok ehhh...

    :)

    ReplyDelete
  7. pergh.. luasnya dalam rumah tu bro.. mak aih.. berbaloi dapat rumah macam ni

    ReplyDelete
  8. wah!! tahniah..untung ada umah sendiri ni..=D

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum Adhie, wau rumah baru lah hehehehe bertuah isteri Adhie dapat suami yang cemerlang dan bertuah kedua orangtua Adhie lahirkan seorang yang berjaya.


    p/s: milkadeal ada jualan baru jom jom pegi tengok.

    ReplyDelete
  10. Cantiknya rumah. Bertuahnya dapat beli rumah pada usia muda. Saya belum pun lagi. Insya-Allah kalau ada rezeki saya pun nak beli rumah juga.

    Sedap masakan tu.

    ReplyDelete
  11. tak mampu lagi aiza nak memiliki rumah sendiri.. cantiknya rumah adhie.. kalau nak buat GA perabot ada yang nak sponser ke adhie? hehe..

    ReplyDelete
  12. bagus beli aset sebelum harganya melambung naik.....cantik rumahnya nie.....

    ReplyDelete