!TEMAN-TEMAN BLOG!

Saturday 6 July 2013

ALUNAN IRAMA RINTIK HUJAN

Pandangan dari rumah aku..Sunyi jer jalan sebab hujan

Tik tik bunyi hujan di atas genting..
Airnya turun tidak terkira..
Cobalah tengok dahan dan ranting..
Pohon dan kebun basah semua..

Tik tik bunyi hujan bagai penyanyi
Saya dengarkan tidaklah jemu
Kebun dan jalan semua sunyi
Tidak seorang berani lalu

Tik tik tik hujan turun dalam selokan
Tempatnya itik berenang-renang
Bersenda gurau menyelam-nyelam
Karena hujan berenang-renang

Lirik lagu kat atas ni memang aku suka nyanyi sejak dari kecik lagi.. Aku tak tau siapa penyanyi dia sebab time tu umur kecik lagi ibu aku yang belikan kaset lagu kanak-kanak Indonesia tu.. Tapi lagu ni yang paling melekat dalam dalam otak aku sampai sekarang... Penyanyi wanita...Kalau hujan memang akan nyanyi sorang-sorang lagu ni...Kalau aku teruskan nyanyian nanti banjir pulak Mukah... Sekarang ni hujan lebat kat bandar Mukah secara automatik aku akan ingat lagu ni... Selamat berhujung minggu korang semua....


No comments:

Post a Comment